Komunikat
Data publikacji 25.10.2016
Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Pile, na telefoniczne zgłoszenie, dokonują kontroli stanu technicznego autobusu oraz badają stan trzeźwości jego kierowcy. W tym zakresie kładziemy szczególny nacisk na kontrolę pojazdów dowożących dzieci i uczniów do przedszkoli i szkól.
Zgłoszenie należy wykonać z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem u Dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Pile lub w sekretariacie Wydziału Ruchu Drogowego dzwoniąc pod numerem 997 lub 67 353 11 50. Termin ten pozwala racjonalnie zaplanować kontrolę.
Kontrole
autobusów prowadzane są w miejscu wskazanym przez wnioskującego.
Organizator
powinien przeznaczyć na kontrolę autokaru około jednej godziny przed
planowaną godziną odjazdu. Przeprowadza się również kontrolę z
pasażerami, lecz wówczas należy pamiętać, że w przypadku ujawnienia
złego stanu technicznego autobusu i zatrzymania dowodu rejestracyjnego,
dalsza jazda przeważnie jest niemożliwa, co nie nastraja pozytywnie już
siedzących na swoich miejscach i czekających na wyjazd pasażerów.