KGP - Kampania społeczna "NIE [PRZY]DZWOŃ ZA KIEROWNIC¡"
Już prawie co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy. Rosnąca skala tego niebezpiecznego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych drogowych nawyków. Dlatego ruszył ogólnopolski projekt „Nie [przy]dzwoń za kierownicą”, którego celem jest uświadomienie kierowcom zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonu podczas prowadzenia samochodu, a co za tym idzie, minimalizacją tego zjawiska.
22 kwietnia br. na stacji paliw LOTOS w Brwinowie odbyła się konferencja prasowa promująca projekt "Nie [przy]dzwoń za kierownicą", którego celem jest zwrócenie uwagi na problem używania telefonów komórkowych przez kierowców podczas jazdy.
- Mam nadzieję, że akcja dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, a przede
wszystkim do zawodowych kierowców, którzy znaczną część swojego czasu spędzają
za kierownicą. Z badań wynika, że zaledwie 24% uczestników ruchu korzysta z
zestawów głośnomówiących, natomiast aż 65% ankietowanych kierowców przyznaje,
że korzysta z telefonów komórkowych w czasie jazdy. To zatrważające statystki.
Dlatego też, poprzez tego typu akcje chcemy zmieniać świadomość kierowców i ich
poczucie odpowiedzialności za kierownicą – powiedział Mariusz Sokołowski, rzecznik
prasowy Komendanta Głównego Policji.
Z badań wynika, że ponad 47% ankietowanych kierowców rozmawia przez telefon w
czasie jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe. Takie zachowania aż
czterokrotnie zwiększają ryzyko wypadków. Jednak mimo to, liczba kierowców
łamiących prawo w tym zakresie rośnie. Korzystanie z telefonów komórkowych
podczas prowadzenia auta w zdecydowanym stopniu obniża koncentrację i tym samym
utrudnia bezpieczne poruszanie się po drodze, co grozi nie tylko prowadzącemu
auto oraz pasażerom, ale również innym uczestnikom ruchu drogowego. Nie wszyscy
zdają sobie sprawę z tego, że samo zerknięcie na ekran telefonu – chociażby po
to by sprawdzić, kto dzwoni – zajmuje kierowcy średnio 5 sekund. Przez ten
czas, jadąc z prędkością 80
km/h, pokonuje on odcinek drogi równy boisku
piłkarskiemu.
W konferencji prasowej promującej akcję uczestniczyli: Emil Żak (pomysłodawca
projektu, CEO & Co-Founder, Ecologic), Stanisław Szymanik (ordynator
oddziału ortopedii i traumatologii, Szpital św. Rafała w Krakowie), Jarosław
Baran (7-krotny Rajdowy Mistrz Polski – pilot Kajetana Kajetanowicza), Marcin
Zachowicz (dyrektor biura prasowego, rzecznik prasowy Grupy LOTOS), Tomasz
Suski (widecyrektor likwidacji szkód Liberty Ubezpieczenia), Michał Iwanek
(prezes zarządu Corpoflota), Anna Wiśniewska (kierownik działu rozwoju biznesu,
LeasePlan Polska), Kevin Aiston (prezenter radiowy i telewizyjny; dowódca
sekcji i członek zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Radzyminie).
Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła
Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Grupa LOTOS, Scanmed
Multimedis, Corpoflota, LeasePlan oraz Liberty Ubezpieczenia.
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej kampanii: www.bezkomorki.pl,
gdzie można znaleźć praktyczne wskazówki jak skutecznie zmienić przyzwyczajenia
drogowe.
Zachęcamy też do śledzenia akcji na profilach na Facebooku:
https://www.facebook.com/akcjabezkomorki?_rdr i Instagramie: https://instagram.com/bezkomorki/.