Zgłoszenia dotyczące kontroli autobusów
W związku z licznymi prośbami o dokonanie kontroli stanu technicznego autobusu oraz stanu trzeźwości kierowców przed udaniem się na zorganizowane wyjazdy Komenda Powiatowa Policji w Pile chcąc zapewnić wszystkim uczestnikom takich wyjazdów pomoc przypomina o konieczności wcześniejszego poinformowania naszej jednostki o planowanych kontrolach.
Zgłoszenie należy wykonać z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem u Dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Pile lub w sekretariacie Wydziału Ruchu Drogowego dzwoniąc pod numerem 997, 67 353 11 50 lub faxem 67 353 13 22. Termin ten pozwala racjonalnie zaplanować kontrolę.
Ponadto informujemy, iż istnieje możliwość przeprowadzenia kontroli autobusu przez Wojewódzki Inspektorat Ruchu Drogowego - Oddział Wydziału Inspekcji Piła ul. Bydgoska 115 tel./fax. 67 213-06-93.
Organizator powinien przeznaczyć na kontrolę autobusu co najmniej około jednej godziny przed planowaną godziną odjazdu. Przeprowadza się również kontrolę z pasażerami, lecz wówczas należy pamiętać, że w przypadku ujawnienia nieprawidłowości w stanie technicznym autobusu, zostanie zatrzymany dowód rejestracyjny co uniemożliwi dalszą jazdę.
sierż. sztab. Jędrzej Panglisz