Powiat - Konkurs pn. "STOP Dopalaczom!"
Ogłaszamy konkurs dla uczniów szkół gimnazjalnych z powiatu pilskiego pn. „STOP DOPALACZOM” polegający na przygotowaniu prezentacji multimedialnej. Organizatorem jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pile, Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pile oraz Komenda Powiatowa Policji w Pile.
REGULAMIN POWIATOWEGO KONKURSU
POD HASŁEM
,, STOP DOPALACZOM ! ”
1. Postanowienia ogólne:
Hasło konkursu: „ STOP DOPALACZOM ! ”
Organizatorzy konkursu:
§ Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pile,
§ Komenda Powiatowa Policji w Pile.
§ Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pile.
2.Cele konkursu:
§ kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych wśród uczniów szkół gimnazjalnych,
§ kształtowanie umiejętności dokonywania świadomych i przemyślanych decyzji,
§ promowanie mody na nie zażywanie substancji psychoaktywnych jakimi są nowe narkotyki tzw. dopalacze przez uczniów szkół gimnazjalnych,
§ informowanie młodzieży o konsekwencjach zdrowotnych, społecznych i moralnych zażywania substancji psychoaktywnych,
§ zachęcanie uczniów do wzajemnej edukacji w zakresie negatywnego wpływu substancji psychoaktywnych na młody organizm,
§ znalezienie zrozumiałych argumentów przekonujących otoczenie do nie zażywania substancji psychoaktywnych,
§ umiejętność wyrażania własnych przemyśleń i spostrzeżeń na temat substancji psychoaktywnych w tym dopalaczy,
§ rozwijanie umiejętności informatycznych.
3. Uczestnicy konkursu:
§ uczniowie klas I i II szkół gimnazjalnych powiatu pilskiego.
4. Zakres tematyczny:
§ profilaktyka zażywania substancji psychoaktywnych przez młodzież gimnazjalną,
§ promocja zdrowego stylu życia bez substancji uzależniających.
5. Zasady przeprowadzenia konkursu:
Zadanie konkursowe:
- zadanie
konkursowe polega na przygotowaniu prezentacji multimedialnej, prezentację należy
przygotować w programie Microsoft
Office Power Point i zapisać na płycie CD/DVD,
- praca powinna zawierać informacje o konsekwencjach zdrowotnych,
społecznych i moralnych
zażywania substancji psychoaktywnych,
powinna kształtować postawy i zachowania
prozdrowotne wśród uczniów szkół
gimnazjalnych oraz umiejętność dokonywania świadomych
i przemyślanych decyzji,
- prezentacja powinna być
przekonywująca, przyciągająca
uwagę, może zawierać elementy
graficzne związane z tematem (znaki,
symbole), hasła związane z profilaktyką substancji
psychoaktywnych oraz podkład
muzyczny,
- praca
powinna zawierać minimum 10 slajdów, maksymalnie 15 slajdów, do konkursu mogą
być zgłaszane wyłącznie prezentacje
autorstwa uczestnika, nie naruszające praw autorskich osób
trzecich, nigdzie poprzednio nie
prezentowane;
- praca konkursowa powinna być wykonana przez 1 osobę.
Liczba etapów:
Konkurs składa się z dwóch etapów: szkolnego i powiatowego.
Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie poszczególnych etapów:
§ etap szkolny: szkolny koordynator wychowania zdrowotnego, nauczyciel biologii,
§ etap powiatowy: pracownicy Sekcji Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pile.
Liczba uczestników przechodzących do dalszego etapu:
§ z etapu szkolnego do etapu powiatowego: praca laureata I, II miejsca (2 prace).
Terminy:
§ ogłoszenie konkursu – dnia 07 kwietnia 2015 roku,
§ etap szkolny: podsumowanie konkursu i przesłanie prac ze szkoły do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – do dnia 22 maja 2015 roku,
§ etap powiatowy: posiedzenie Powiatowej Komisji Konkursowej – 27 maja 2015 roku,
§ uroczystość finałowa: podczas obchodów Światowego Dnia bez Tytoniu.
Laureaci konkursu zostaną powiadomieni o terminie finału.
Sposób przekazywania prac konkursowych do kolejnych etapów:
§
na kopercie /lub pudełku /w której będzie płyta
CD/ DVD należy umieścić godło
autora,
§ do pracy należy dołączyć kopertę opatrzoną tym samym godłem, w której należy umieścić dokładne i czytelne dane autora: imię i nazwisko, adres szkoły, numer telefonu szkoły oraz załącznik F/IT/PT/PZ/01/02/02 - zgodę przedstawiciela ustawowego dziecka na udział w konkursie i protokół z etapu szkolnego konkursu.
Adres pod który należy przesłać prace konkursowe - etap powiatowy
Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Pile
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Aleja Wojska Polskiego 43, 64 – 920 Piła
6. Zasady oceny oraz skład komisji konkursowej
Ocenie podlegać będzie:
§ zgodność z regulaminem,
§ pomysłowość i trafność argumentów,
§ estetyka pracy.
Skład komisji konkursowej:
§ etap szkolny: szkolny koordynator wychowania zdrowotnego, nauczyciel biologii, plastyki, przedstawiciel samorządu uczniowskiego, przedstawiciel medycyny szkolnej,
§ etap powiatowy: pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Pile, przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Pile i Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pile.
7. Zasady nagradzania - liczba laureatów:
§ etap szkolny – I i II miejsce,
§ etap powiatowy – I, II, III miejsce.
8. Rodzaj nagród – nagrody rzeczowe, dyplomy dla wszystkich uczestników etapu powiatowego.
9. Informacje dodatkowe:
§
organizator konkursu zastrzega sobie prawo do zatrzymania
nadesłanych prac oraz ich
wykorzystania i publicznej ekspozycji,
§
wyniki konkursu opublikowane zostaną na stronie internetowej
Powiatowej Stacji
Sanitarno-Epidemiologicznej w Pile: www.psse-pila.pl
zakładka Promocja Zdrowia
oraz na stronie internetowej Komendy
Powiatowej Policji w Pile:
www.pila.policja.gov.pl
§
Podsumowanie konkursu odbędzie się w Komendzie Powiatowej
Policji w Pile przy
ul. Bydgoskiej 115.
ZGODA
PRZEDSTAWICIELA USTAWOWEGO DZIECKA NA UDZIAŁ
W KONKURSIE, KTóRE NIE UKOŃCZYŁO 18 ROKU ŻYCIA
.................................................................
(miejscowość, data)
Ja niżej podpisany/a, jako przedstawiciel ustawowy.................................................................................
(imię i nazwisko uczestnika konkursu)
niniejszym wyrażam zgodę na udział dziecka w konkursie......................................................................
(nazwa konkursu)
...................................................................................na zasadach określonych w regulaminie konkursu.
Oświadczam także, że zgłoszona do niniejszego konkursu praca / prace* jest / są* wynikiem własnej twórczości..................................................................................................................................................
(imię i nazwisko uczestnika konkursu)
i nie narusza/ją/ praw autorskich oraz jakichkolwiek innych praw osób trzecich oraz nie została/y zgłoszona/e do innych konkursów o podobnej tematyce.
Wyrażam także zgodę na umieszczenie danych osobowych:
.................................................................................................................................................................... (imię i nazwisko uczestnika konkursu)
w bazie danych organizatora konkursu......................................................................................................
(nazwa i adres stacji sanitarno-epidemiologicznej)
i przetwarzanie ich, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.[1]) w celu przeprowadzenia konkursu oraz dalszego wykorzystania prac.
....................................................................
(podpis przedstawiciela ustawowego)
* właściwe podkreślić
[1] Dz. U. 2002 r., Nr 153, poz. 1271, Dz. U. 2004 r., Nr 25, poz. 219, Dz. U. 2004 r., Nr 33, poz. 285, Dz. U. 2006 r., Nr 104, poz. 708, Dz. U. 2002 r., Nr 104, poz. 711, Dz. U. 2007 r., Nr 165, poz. 1170, Dz. U. 2002 r., Nr 176, poz. 1238, Dz. U. 2010 r., Nr 41, poz. 233, Dz. U. 2010 r., Nr 182, poz. 1228, Dz. U. 2010 r., Nr 229, poz. 1497, Dz. U. 2011 r., Nr 230, poz. 1371,
PROTOKóŁ
z przeprowadzonego etapu szkolnego konkursu pod hasłem
,, STOP DOPALACZOM !”– 2015r.
1. Nazwa szkoły: ……………………………………………………………..
…………………………………………………………….
…………………………………………………………….
2. Koordynator konkursu:…………………………………………………
3. Komisja w składzie:
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
4. Ilość klas I biorących udział w konkursie: …………………………….
Ilość klas II biorących udział w konkursie: …………………………….
Ilość uczniów klas I biorących udział w konkursie: ……………………
Ilość uczniów klas II biorących udział w konkursie: …………………..
5. Ustalenia Komisji Konkursowej (informacje o laureatach):
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
Podpisy:
Przewodniczący komisji: ……………………………
Członkowie: ……………………………
…………………………….
…………………………….
…….....................................
….………………., dn.………………